Επικοινωνήστε μαζί μας

divemag2009@gmail.com

Παρασκευή, 8 Οκτωβρίου 2010

SUZUKI DF 60: Βασίλισσα και στα εξήντα

Η Suzuki, αν και δεν ξεκίνησε πρωταγωνιστικά στην αγορά των τετράχρονων εξωλέμβιων, κατόρθωσε μέσα σε λιγότερο από μία δεκαετία, να εξελιχθεί στις υψηλότερες θέσεις της παγκόσμιας αγοράς..........

Σύμφωνα με στοιχεία της Suzuki, η ευρωπαϊκή αγορά κινήθηκε στις 237.000 μηχανές το 2007 και έπεσε στις 193.000 το 2008, σημειώνοντας μείωση της τάξης του 19%. Το ίδιο διάστημα, το μερίδιό της Suzuki, ήταν 43.000 μηχανές για το 2007 που μειώθηκαν στις 42.300 μηχανές για το 2008, καταγράφοντας απώλειες μόλις 2%. Αντίστοιχα από το 2007 μέχρι το 2008 η εταιρεία κατέγραψε αύξηση πωλήσεων κατά 4%.


Το νέο δημιούργημα της Suzuki είναι ένα τρικύλινδρο μπλοκ με 941 κ.ε. με διαστάσεις 72,5 Χ 76 χιλιοστά, διπλούς εκκεντροφόρους επικεφαλής και 4 βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο. Με ωφέλιμη περιοχή λειτουργίας ανάμεσα στις 5.300 και 6.300 στροφές, η μέγιστη ισχύς των 60 ίππων αποδίδεται στις 5.800 στροφές. Η τροφοδοσία γίνεται από έναν τροποποιημένο και εξελιγμένο σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού πολλαπλών σημείων, που προέρχεται από το βραβευμένο προηγούμενο τέτοιο σύστημα.

Κατανάλωση στο ναδίρ
Η βάση της λειτουργίας του είναι η τροφοδοσία με στοιχεία από αισθητήρες στον 32 bit εγκέφαλο, για τον ακριβή υπολογισμό της απαιτούμενης ποσότητας καυσίμου. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα φτωχού μείγματος, που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στις DF 70 ? 80 και 90, το Lean Burn Control System, εξελίχθηκε ακόμη περισσότερο και έτσι εξασφαλίζεται μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου σε όλο το φάσμα λειτουργίας του κινητήρα. Από τα στοιχεία που παραθέτει η εταιρία σε σύγκριση με τον παλαιότερο δικό της, η μείωση που επιτυγχάνεται είναι της τάξης του 46% στις χαμηλότερες στροφές, 54% στην ταχύτητα ταξιδιού και 37% σε φουλ γκάζι. Η κίνηση των εκκεντροφόρων γίνεται με τη γνωστή διάταξη της αλυσίδας που βρίσκεται μέσα στο κάρτερ λαδιού και ρυθμίζεται από αυτόματο υδραυλικό τεντωτήρα. Η αντλία λαδιού έχει επανασχεδιαστεί ώστε η ροή του λιπαντικών στο σύστημα να γίνεται πιο εύκολα και με μικρότερες αντιστάσεις. 

Για την προστασία της μίζας, εφαρμόζεται και στο νέο κινητήρα το σύστημα Easy Start System, όπου για την εκκίνηση αρκεί ένα στιγμιαίο γύρισμα του κλειδιού για το πρώτο ρεύμα και κατόπιν η μίζα ρυθμίζεται αυτόματα να λειτουργεί μέχρι ο κινητήρας να πάρει μπρος. Στα πλεονεκτήματα, αναφέρεται και το βελτιωμένο σύστημα του power trim, που πλέον διαθέτει ρυθμιστή ανύψωσης.

Στο πόδι, τα γρανάζια έχουν επανασχεδιαστεί όχι μόνο για μεγαλύτερη αντοχή, αλλά και πιο εύκολο «κούμπωμα». Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο συνολικό βάρος του κινητήρα, που φθάνει τα 104 κιλά καθιστώντας τον έτσι ως τον ελαφρύτερο της κατηγορίας. Παράλληλα, οι εξωτερικές διαστάσεις είναι κι αυτές οι μικρότερες της κατηγορίας, στοιχείο που κάνει τον νέο κινητήρα της Suzuki τον... πλέον compact.

Η διάθεση της έχει ξεκινήσει από τις αρχές του 2010 και  παράγεται σε εκδόσεις short, long και Hi Thrust που θα είναι εφοδιασμένος με λαγουδέρα... Προφανές είναι πως ανταποκρίνεται σε όλα τα πρωτόκολλα ρύπων.



Με τον DF 60, η Suzuki είναι βέβαιο πως επαναπροσδιορίζει τη θέση της στην κατηγορία με πολύ δυναμικό τρόπο σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Αν και σχεδιαστικά η εξωτερική μορφή δεν παραπέμπει σε κάποια υπέρβαση από τα μοτίβα που μέχρι τώρα είχαμε συνηθίσει, αποδεικνύεται πως το ενδιαφέρον βρίσκεται κάτω από το καπάκι.

SUZUKI DF 60

Τύπος κινητήρα: 4χρονος
Κύλινδροι: 3/ 2 ΕΕΚ/ 4 βαλβ. στον κύλινδρο
Κυβισμός: 941 κ.ε.
Διάμετρος/ Διαδρομή: 72,5-76 χιλ.
Ισχύς: 60 Hp/44,1Kw/ 5.800 σ.α.λ.
Περιοχή στροφών: 5.300-6.300 σ.α.λ.
Τροφοδοσία: H/N ψεκασμός πολλαπλών σημείων
Λίπανση: Υγρό κάρτερ
Ανάφλεξη: H/N digital
Alternator: 19 Amp/ 11,5 στις 1.000 σ.α.λ.
Σχέση μείωσης: 2,27:1
Αξονες: S/L/XL
Βάρος: S-102 κιλά/ L-104 κιλά/ XL-107 κιλά
Αντιπρόσωπος: Ν. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε.

Δεν υπάρχουν σχόλια: