Επικοινωνήστε μαζί μας

divemag2009@gmail.com

Τρίτη, 2 Νοεμβρίου 2010

Μείωση της κακής αύξηση της καλής χοληστερόλης.


Πολλές φορές έχουμε ακούσει για την καλή αλλά και την κακή χοληστερόλη. Υπάρχουν και οι δύο με την διαφορά ότι είναι στο χέρι μας ποια θα νικήσει την άλλη. Υπάρχουν κάποια όμως μικρά μυστικά που μπορούμε να κάνουμε έτσι ώστε να νικήσει η καλή και η ζωή μας να γίνει ακόμα πιο υγιεινή λοιπόν ξεκινάμε …….


  1. Κατανάλωση φυτικών ινών ή διαλυτών μη απορροφήσιμων φυτικών υδατανθράκων: Η κατανάλωση φυτικών ινών ή διαλυτών, μη απορροφήσιμων φυτικών υδατανθράκων μειώνει την κακή LDL-C χοληστερόλη μέσω μείωση απορρόφησης και των χολικών οξέων. Βρίσκονται σε τροφές όπως φασόλια, βρώμη, κριθάρι, φρούτα, λαχανικά και συνιστάται η κατανάλωση 10-25 γραμμαρίων την ημέρα
  2. Φυτικές στερόλες, στανόλες: Οι στανόλες παρεμποδίζουν την απορρόφηση της διατροφικής χοληστερόλης στο έντερο. Η συνιστώμενη δόση των 2 γραμμαρίων την ημέρα μειώνει την LDL-C κατά 10% και τον στεφανιαίο κίνδυνο μέχρι 22%
  3. Αλκοόλ: Δύο ποτηράκια κρασί την ημέρα αυξάνουν 6% την καλή HDL-C και έχουν ευνοϊκή επίδραση στην φλεγμονή και τη θρόμβωση. Μειώνουν, επίσης, τον καρδιαγγειακό κίνδυνο και την επίπτωση του Μεταβολικού Συνδρόμου μέσω της βελτίωσης των λιπιδίων και της αντίστασης στην ινσουλίνη.
  4. Απώλεια βάρους: Απώλεια 5% - 10% του βάρους μειώνει κατά περίπου 15% την LDL-C, 20% τα τριγλυκερίδια και αυξάνει κατά 10% την HDL-C. Εκτός των λιπιδίων, η απώλεια βάρους βελτιώνει το σάκχαρο, την πίεση τη φλεγμονή και τη θρόμβωση, μειώνοντας κατά 20% τη θνησιμότητα και     30% - 40% τη θνησιμότητα από διαβήτη.
  5. Άσκηση: Είναι γνωστή η σχέση άσκησης και μείωση της θνησιμότητας. Η σχέση αυτή ισχυροποιήθηκε από επιδημιολογικές μελέτες που έδειξαν ότι η άσκηση χαρίζει περί τα 3,5 χρόνια επιπλέον ζωής και μειώνει τον καρδιαγγειακό και κάθε άλλης αιτιολογίας θάνατο. Αερόβια άσκηση ( περπάτημα, κολύμβηση, ποδήλατο) 45 λεπτά την ημέρα, τις περισσότερες  μέρες της εβδομάδος, μειώνει κατά 12% τα τριγλυκερίδια, αυξάνει περίπου 6% την HDL-C, ενώ επηρεάζει πολύ λιγότερο την LDL-C, μειώνοντας τελικά 20% - 30% την ολική θνησιμότητα. Η σωστή διατροφή και ο υγιεινός τρόπος ζωής μπορεί να μειώσουν την LDL-C κατά 20% - 30%, ενώ αυξάνουν την HDL-C. Συγκεκριμένα, η HDL-C αυξάνεται κατά 5% - 10% με τη διακοπή καπνίσματος, κατά 3% - 5% με την απώλεια 10 κιλών σωματικού βάρους και κατά 5% - 15% με τη λογική χρήση αλκοόλ ( ένα με δύο ποτήρια την ημέρα ). Η σωστή εφαρμογή ενός υγιεινού τρόπου ζωής, τουλάχιστον στην πρωτογενή πρόληψη, βοηθάει στη ρύθμιση των λιπιδίων στα επιθυμητά επίπεδα χωρίς προσθήκη φαρμακευτικής αγωγής, σε ένα μεγάλο ποσοστό των δυσλιπιδαιμικών ατόμων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: