Επικοινωνήστε μαζί μας

divemag2009@gmail.com

Δευτέρα, 29 Νοεμβρίου 2010

Τα ψάρια στην διατροφή μας

Τα ψάρια είναι μια τροφή που οι περισσότεροι άνθρωποι δεν τρώνε πολύ εύκολα και αυτό διότι είναι ένα φαγητό που μπορεί να μας παιδέψει, αφού χρειάζεται να το καθαρίσεις για να το φας, κάτι το οποίο είναι και λίγο βαρετό. Από την άλλη είναι μια τροφή πολύ καλή για την υγεία με πολλές βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που βοηθάνε τον ανθρώπινο οργανισμό. 

Εξάλλου υπάρχουν πολλές εναλλακτικές λύσεις για να φάει κανείς ψάρι, όπως είναι ο τόνος, ο σολομός, τα μικρά ψάρια (γαύρος, αθερίνα, μαριδάκι κλπ) ή τα πολύ μεγάλα (φαγκρί κλπ), τα οποία δεν χρειάζονται καθάρισμα. Γι’αυτό μην αφήνετε το ψάρι έξω από το διατροφικό σας πλάνο, αφού όπως συνεχώς ακούμε από τους γιατρούς να λένε, αποτελούν σημαντικό βοήθημα για τη σωστή λειτουργία της καρδιάς και την προστασία του εγκεφάλου.


Έρευνες που έχουν γίνει σε σχέση με τα οφέλη της κατανάλωσης ψαριών δείχνουν συνεχώς πως πρόκειται για μια τροφή πολύ ευεργετική για τον άνθρωπο (σε όποια ηλικία και αν είναι) και αυτό λόγω της περιεκτικότητας τους σε λιπαρά οξέα ωμέγα-3 (όπως το ασβέστιο, το νάτριο, το κάλιο, ο φώσφορος, ο χαλκός, ο σίδηρος, το μαγνήσιο και το ιώδιο), σε ιχνοστοιχεία (όπως το λίθιο, το στρόντιο, το βόριο κ.α), τα οποία βρίσκουμε κυρίως στα θαλασσινά ψάρια και πιο συγκεκριμένα στην σάρκα τους και τέλος στις ανόργανες ουσίες τους (όπως ο σίδηρος).


Παρακάτω σας παρουσιάζουμε 10 λόγους για τους οποίους τα ψάρια είναι πολύ σημαντικά στην διατροφή μας:
  1. Καταρχήν βοηθούν στην μείωση του κινδύνου απόφραξης στο στεφανιαίο αγγειακό σύστημα της καρδίας λόγω των αντιπηκτικών ιδιοτήτων που έχουν. Αυτό οδηγεί στην αποφυγή εμφράγματος του μυοκαρδίου και μειώνει τον κίνδυνο θανάτου από καρδιακές αρρυθμίες. Επίσης, η παρουσία των ωμέγα-3 πολυακόρεστων λιπαρών οξέων έχει την ικανότητα να μειώνει την συγκολλητικότητα των αιμοπεταλίων, γεγονός που ουσιαστικά μειώνει και τον κίνδυνο θρόμβωσης και απόφραξης των αρτηριών.
  2. Έχουν την δυνατότητα να μειώσουν τον κίνδυνο απόφραξης των εγκεφαλικών αιμοφόρων αγγείων γεγονός που οδηγεί στην μείωση των ισχαιμικών εγκεφαλικών επεισοδίων, αφού αυτός είναι ο λόγος που συμβαίνουν τα επεισόδια αυτά.
  3. Μειώνουν τον κίνδυνο εκφυλισμού των πνευματικών ικανοτήτων, της γεροντικής άνοιας και της ασθένειας Αλτσχάϊμερ σε ηλικιωμένους.
  4. Λόγω της περιεκτικότητας τους σε βιταμίνη Α βοηθούν στην όραση.
  5. Λόγω της περιεκτικότητας τους σε βιταμίνη Β δίνουν ενέργεια στον οργανισμό και βοηθούν στην σωστή ανάπτυξη και λειτουργία του νευρικού συστήματος.
  6. Συμβάλλουν σημαντικά στο σωστό σχηματισμό των οστών και λειτουργούν αντιοξειδωτικά.
  7. Περιέχουν λίγες θερμίδες, χαμηλή χοληστερόλη και χαμηλά κορεσμένα λιπίδια ενώ τα Ω3 βοηθούν στην λιπόλυση.
  8. Καλό είναι να καταναλώνονται ψητά και όχι τηγανιτά, έτσι ώστε να διατηρούν όλα τους τα θρεπτικά στοιχεία.
  9. Συνδυάζονται ιδανικά με σαλάτες και τυριά.
  10. Τέλος, θεωρούνται η τέλεια τροφή ιδίως για γυναίκες που βρίσκονται σε κατάσταση εγκυμοσύνης.


 

Δεν υπάρχουν σχόλια: