Επικοινωνήστε μαζί μας

divemag2009@gmail.com

Τετάρτη, 3 Νοεμβρίου 2010

Κατερίνα Τοπούζογλου…. Πρώτα σχολείο, ασφάλεια, ζευγάρι και μετά ψαρεύουμε και καμαρώνουμε




Η παρουσία της κοσμεί τον κόσμο του ψαροτούφεκου αδιαμφισβήτητα.
Η δική μας Κατερίνα ή αλλιώς “σουσουράδα” είναι η πρώτη γυναίκα που έλαβε μέρος στο 40ο Πανελλήνιο πρωτάθλημα Υ/Κ δίνοντας έτσι την δυνατότητα και σε άλλες φίλες του ψαροτούφεκου να βρουν το δρόμο τους.  Επειδή όλοι οι δρόμοι δεν είναι στρωμένοι με ροδοπέταλα, η Κατερίνα, πάντα με το χαμόγελο στα χείλη, μας απαντά για την φετινή της δυνατή υποβρύχια εμπειρία….


  • Κατερίνα ασχολείσαι με τον αθλητισμό αρκετά χρόνια αλήθεια τι σημαίνει για σένα ψαροτούφεκο;

Το ψαροντούφεκο για μένα είναι η καλύτερη μορφή «ψυχανάλυσης» και εκτόνωσης από την καθημερινότητα. Ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες, την εποχή ή τη διάθεση, πάντα βρίσκω χρόνο για ένα ψάρεμα, είτε με λιακάδες, είτε με χιόνια. Άρχισα πριν από μερικά χρόνια και ενθουσιάστηκα. Μπορώ να πω ότι μετά την πυγμαχία είναι η μόνη ενασχόληση που με έχει κερδίσει ολοκληρωτικά. Μιας και ψαρεύω καθαρά από χόμπυ, τα ψάρια που βγάζω τα χαρίζω σε φίλους και γνωστούς ή διοργανώνουμε τις γνωστές «ψαροφαγίες» στη Μύκονο. Έτσι, εκτός από την αγάπη που έχω για τη θάλασσα, το ψαροντούφεκο αποτελεί και μια ηθική ικανοποίηση ότι κάνω κάτι καλό και για τους γύρω μου.


  • Στο πανελλήνιο πρωτάθλημα φέτος είχες τη μοναδική γυναικεία συμμετοχή. Πιστεύεις ότι θα μπορούσαν να λάβουν μέρος και άλλες φίλες του ψαροτούφεκου;

Μακάρι να έρθουν κι άλλες κοπέλες, εύχομαι αρκετές, για να υπάρχει και ένας βαθμός δυσκολίας. Πήρα μέρος επειδή μου αρέσει όλη αυτή η διαδικασία των αγώνων, μιας και ασχολούμαι από 4 ετών με τον αθλητισμό. Το ψαροτούφεκο για μένα δεν είναι ακριβώς άθλημα αλλά ένα χόμπι που μπορεί να σου δώσει απίστευτες στιγμές έντασης εντός και εκτός αγώνων, οπότε γιατί όχι;

  • Θα μπορούσε το γυναικείο φύλο να χτυπήσει πρωτιά σε κάποιο πρωτάθλημα και τι χρειάζεται γι αυτό.

Δεν έχει να κάνει με το φύλο αλλά με τις ικανότητες του κάθε αθλητή. Μέσα στο νερό φοράμε όλοι στολή και είμαστε το ίδιο. Εντάξει, απλώς εγώ έχω ροζ όπλο! Κατά τ’άλλα εξαρτάται από τις αντοχές, την εμπειρία, την τύχη και πολλούς άλλους παράγοντες. Η 4η θέση που πήρα στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα είχε να κάνει κατά πολύ με την τύχη που ήταν με το μέρος μου. Τις ίδιες πιθανότητες που έχει ένας άντρας έχει και μια κοπέλα, έτσι δεν είναι; Τουλάχιστον εγώ έτσι το βλέπω.


  • Στο φετινό πρωτάθλημα υπήρξε μία δυσάρεστη νότα, με την αποχώρηση του κ. Περιστέρη από τον αγώνα λόγω της συμμετοχής σου. Τελικά ποια η θέση της γυναίκας σε ένα αγώνα απλός θεατής η ενεργός αθλητής μέσα σε αυτόν.

Νομίζω πως η συμμετοχή μου απαντά στη ερώτησή σας. Βέβαια, απόρησα πολύ με αυτό που έγινε από έναν τόσο αξιόλογο ψαροντουφεκά και με όσα ειπώθηκαν από έναν δυο παρευρισκόμενους αλλά δε με πείραξε καθόλου και δεν το έβαλα κάτω ούτε μια στιγμή. Δεν έχω μάθει να υποχωρώ και να εγκαταλείπω στη ζωή μου. Από τη στιγμή που νομικά έχω κάθε δικαίωμα να διαγωνιστώ τότε θα το κάνω.
Αυτά είναι ελληνικά φαινόμενα, μιας και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα που έγινε πριν από μερικά χρόνια η εθνική ομάδα της Ρωσίας αποτελείτο από άντρες αλλά και από μια γυναίκα. Εκεί βέβαια όχι μόνο δεν αποχώρησε κανένας συναθλητής αλλά την υποδέχτηκαν εγκάρδια όλοι. Το μόνο που μου κάνει εντύπωση είναι που υπάρχουν ένα σωρό ψαροντουφεκάδες εκεί έξω που δεν έχουν ιδέα από ασφάλεια, δεν έχουν παρακολουθήσει ποτέ στη ζωή τους ένα σχολείο, κάποιοι αν τους βγάλεις τα πέδιλα δεν ξέρουν ούτε καλό κολύμπι κι όμως παίρνουν μέρος σε αγώνες. Αυτό δηλαδή δεν πρέπει να το επισημάνει κάποιος; Η γυναικεία συμμετοχή τους ενόχλησε; Είναι σα να μας δείχνουν το φεγγάρι και εμείς κοιτάζουμε το δάχτυλο...

  • Πες μας λίγα λόγια γι αυτή την εμπειρία σου.

Οι αγώνες σαν εμπειρία είναι μοναδικοί, είτε σε άθλημα είτε σε χόμπι, ο αθλητής/ διαγωνιζόμενος είναι πάντα κερδισμένος συναισθηματικά και ηθικά ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα. Τόσα χρόνια που ασχολούμαι με την πυγμαχία και το kick boxing μόνο καλά στοιχεία έχω αποκομίσει από τη συμμετοχή μου σε αγώνες. Όσον αφορά το ψαροτούφεκο, έχω μόλις μόνο 4 συμμετοχές και δεν είμαι η αρμόδια να κρίνω, πόσο μάλλον όταν στους δυο πρώτους είχα βγει άψαρη αλλά τουλάχιστον πάντα χαμογελαστή!

  • Ποια η αντιμετώπιση από τους άλλους αθλητές του ψαροτούφεκου.

Α, φοβερή! Είναι ινδάλματα για μένα, πολύ έμπειροι, με άπειρες ώρες βυθού και σίγουρα πολλά θηράματα. Τους σέβομαι, μαθαίνω από αυτούς και τους εκτιμώ αφάνταστα. Με τους περισσότερους έχω τις καλύτερες σχέσεις και χαίρομαι πάντα για τις επιτυχίες τους, ειδικά για τα παλικάρια που μας εκπροσωπούν στην Εθνική ομάδα και φέτος μας έκαναν περήφανους με την 4η θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα! Να’ναι καλά τα παιδιά και τους ευχαριστώ όλους πάρα πολύ που μέσα σε τόσο λίγο χρονικό διάστημα με έχουν δεχτεί τόσο θετικά στο χώρο αυτό.



  • Τι θα έλεγες σε άλλες κοπέλες που επιθυμούν να λάβουν μέρος σε ένα αγώνα ψαροτούφεκου;

Να μην το καθυστερούν άλλο, αν έχουν ασχοληθεί με το ψαροντούφεκο να δηλώσουν αμέσως συμμετοχή! Αν θέλουν να ξεκινήσουν τώρα ας το κάνουν σωστά, απαραίτητη παρακολούθηση σχολείου και τήρηση βέβαια όσων μάθουν εκεί και μετά όλα θα βρουν το δρόμο τους.

  • Μια ευχή σε σχέση με το ψαροτούφεκο αλλά και τους αγώνες ψαροτούφεκου.

Πρώτα σχολείο, ασφάλεια, ζευγάρι και μετά ψαρεύουμε και καμαρώνουμε για τα ψάρια μας. Αλλιώς είμαστε τσάμπα μάγκες.
Καλές αναδύσεις σε όλους και να έχουμε την υγεία μας να ψαρεύουμε.

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Κατερινάκι είσαι τρέλα!

Giannis Karystos είπε...

Είναι αλήθεια αυτό με τον αγώνα;Είμαστε μισογύνηδες τελικά και το παίζουμε άνετοι.Κριμα το κοριτσι.Μια χαρα τα ψάρια.Οι αλλοι τι εβγαλαν;

Ανώνυμος είπε...

Την έχω δει στη Μύκονο, είχε σηκώσει το Αιγαίο όταν βγήκε από τη θάλασσα, είχε και 6 μποφώρ εκείνη τη μέρα και εντυπωσιάστηκα, μας έφαγαν οι γυναίκες τελικά.