Επικοινωνήστε μαζί μας

divemag2009@gmail.com

Τρίτη, 7 Δεκεμβρίου 2010

Διατροφή στο υποβρύχιο κυνήγι


Σημαντικό ρόλο στο υποβρύχιο κυνήγι όπως και σε όλα τα αθλήματα με τόσο αυξημένες ενεργειακές δαπάνες παίζει και θα παίζει πάντα η σωστή διατροφή πριν αλλά και μετά από το ψάρεμα. 


Κάτι το οποίο είναι πραγματικά δύσκολο να πραγματοποιηθεί, επειδή το υποβρύχιο ψάρεμα λόγω της φύσης του (διακοπή παροχής οξυγόνου για μεγάλα χρονικά διαστήματα κάτι που δεν γίνεται σε άλλο άθλημα), περιλαμβάνει ταυτόχρονα αερόβιες αλλά και αναερόβιες διαδικασίες παραγωγής ενέργειας.



  1. Οι τροφές λοιπόν πρέπει πρωτίστως να είναι άπλες και εύπεπτες και να είναι ισορροπημένες. Μερικές τέτοιες τροφές είναι τα μακαρόνια, λευκό ρύζι πατάτα(βραστή) χωρίς σάλτσες η οτιδήποτε χημικό συστατικό όλα αυτά στο μαγείρεμα τους.
  2. Να μεσολαβεί χρόνος περίπου 4 ωρών από το τέλος ενός γεύματος έως το ψάρεμα .Πολυτέλεια για μικρά γεύματα μεγάλης διατροφικής αξίας δεν υπάρχει στο υποβρύχιο κυνήγι.
  3. Σε περιπτώσεις πολύωρων ψαρεμάτων να είμαστε ενυδατωμένοι επαρκώς, για αύξηση της απόδοσης, αλλά να μην έχουμε πιει τόσο νερό τις τελευταίες 2 ώρες γιατί είναι επικίνδυνο για την υγεία μας .
  4. Αυτό δεν ισχύει για μετά το ψάρεμα γιατί η απώλεια υγρών και η δαπάνη τόσο μεγάλης ενεργείας απαιτεί μεγάλες ποσότητες νερού και υγρών γενικά…οπότε καλό θα ήταν μαζί με το νερό να πίναμε κ ένα χυμό.
  5. Η πρόσληψη ζάχαρης –μεμονωμένης η σε συνδυασμό-πριν η μετά το ψάρεμα είναι βασική πηγή ενεργείας για τον οργανισμό, σε λογικά πάντα πλαίσια λοιπόν ένα γλυκό είναι αναγκαίο.
  6. Τα φρούτα είναι πηγή υδατανθράκων και ιδίως μετά το ψάρεμα τα οφέλη τους στην αναπλήρωση πολλά…μισή μπανάνα πριν κ μετά είναι ένας ιδανικός συνδυασμός.
  7. 30 γραμμάρια υδατανθράκων μετά κάθε ψάρεμα θα πρέπει να λαμβάνονται περίπου για αποκατάσταση της δυναμικής των μυών (ενδεικτικά ένα μπολ των 30 γραμμαρίων μαζί με 125 ml γάλα από δημητριακά περιέχει πάνω από 28 γρ υδατανθράκων και 2.5 γραμμάρια λίπη,(προσοχή στις υπερβολές Κώστα)
  8. Ώρες πριν από την βουτιά απαγορεύεται το αλκοόλ διότι ο οργανισμός αφυδατώνεται σε τρομερό βαθμό, αυτό σημαίνει μείωση απόδοσης, κράμπες, απώλεια προσανατολισμού κ.α.

Δεν υπάρχουν σχόλια: