Επικοινωνήστε μαζί μας

divemag2009@gmail.com

Πέμπτη, 20 Ιανουαρίου 2011

Χάσε κιλά με απλά μαθηματικά


Λύσε τη σπαζοκεφαλιά του αδυνατίσματος χάνοντας πέντε κιλά σε ένα μήνα.

Η άνοιξη και οσονούπω το καλοκαίρι είναι προ των πυλών και δεν έχεις πολύ καιρό να προετοιμαστείς για την παραλία. Οι κοπελιές βγαίνουν έξω με τα δικά τους όπλα ανά χείρας……

Το θέμα είναι αν θα μπορέσεις να ανταποκριθείς αναλόγως. Αν θες να χάσεις τα επιπλέον κιλά γρήγορα αλλά αποτελεσματικά, πρέπει να κάνεις μερικές θυσίες.

Αυτό που πρέπει να ξέρεις είναι ότι, για να χάσεις τα κιλά, πρέπει να δημιουργήσεις έλλειμμα θερμίδων. Για να χάσεις ένα κιλό, πρέπει να καταναλώσεις 7.700 θερμίδες λιγότερο ή να κάψεις περίπου 7.700 θερμίδες παραπάνω από αυτές που χρειάζεσαι. 




Ένα πράγμα που δεν πρέπει να ξεχνάς είναι ότι δεν πρέπει να πέφτεις κάτω από τις 1.500 θερμίδες κι αυτό γιατί αυτές είναι οι μίνιμουμ θερμίδες που χρειάζεται ο οργανισμός για τις βασικές λειτουργίες του (λειτουργία καρδιάς, πνευμόνων, συκωτιού). Πέφτοντας κάτω από αυτό όχι μόνο κάνεις κακό στον οργανισμό σου, αλλά αρχίζεις να καις περισσότερη μυϊκή μάζα παρά λίπος.

Φάε μόνο μία μερίδα δημητριακά 
Συνήθως όταν βάζεις κορν-φλέικς ή δημητριακά σε ένα μπολ ρίχνεις περισσότερο, περίπου δηλαδή δύο μερίδες, που ισοδυναμούν με 1 1/2-2 φλιτζάνια. Την επόμενη φορά μέτρησέ τα σε ένα φλιτζάνι και βεβαιώσου ότι βάζεις μόνο μία μερίδα, που ισοδυναμεί με 3/4-1 φλιτζάνι δημητριακά.
Κέρδος: Κάνοντας αυτό γλιτώνεις περίπου 150 θερμίδες από τα δημητριακά κι άλλες 50 από το γάλα. Σε διάστημα 30 ημερών αυτό ισοδυναμεί με σχεδόν 1 κιλό λιγότερο.


Κόψε το βραδινό
Όλοι έχουμε την ανάγκη να φάμε κάτι το βράδυ. Δεν είναι κακή συνήθεια αν αυτό που τρως δεν ξεπερνά τις 150 θερμίδες. Για πολλά άτομα, όμως, το βραδινό τσιμπολόγημα σημαίνει ένα ολόκληρο γεύμα. Μπορεί να είσαι από αυτούς που τρώνε ένα κανονικό γεύμα το βράδυ, παρόμοιο με το μεσημεριανό, ή να παραγγέλνεις απέξω. Μπορεί απλώς να τρως διάφορα σνακ μπροστά στην τηλεόραση, όπως πατατάκια, σοκολάτες και παγωτά. Το σίγουρο είναι ότι συνήθως το βράδυ θα του αλλάξεις τα φώτα. Μπορεί να οφείλεται στο ότι είσαι κουρασμένος και δεν έχεις τη δύναμη να κρατηθείς. Έτσι, μη φας τίποτα μετά τις 8.00 το βράδυ. Στην αρχή μπορεί να είναι δύσκολο, αλλά τα αποτελέσματα θα είναι θεαματικά. Πιες ένα τσάι, πλύνε τα δόντια σου και κλείδωσε την κουζίνα για το βράδυ.
Κέρδος: Θα γλιτώσεις τουλάχιστον 350-400 θερμίδες την ημέρα. Μετά από 30 μέρες θα υπάρχει απώλεια 1 1/2 κιλού.


Φάε λάδι με μέτρο
Όταν τρως σαλάτα, είτε είναι χωριάτικη είτε πράσινη, βάλε μόνο μία κουταλιά του γλυκού ελαιόλαδο. Αν μαγειρεύει κάποιος άλλος, ζήτα να σου βάλουν τη σαλάτα χωριστά, έτσι ώστε να έχεις εσύ τον έλεγχο της ποσότητας λαδιού που βάζεις. Έτσι αποφεύγεις τη συνήθεια, που κάνουν οι περισσότεροι: να ρίχνουν λάδι κατευθείαν από το μπουκάλι.
Κέρδος: Μία κουταλιά της σούπας έχει 150 θερμίδες. Περιορίζοντας το λάδι μπορείς να χάσεις 1/2-1 κιλό σε ένα μήνα. 
Προσοχή: Μπορεί να σου φανεί καλή ιδέα να μη βάλεις καθόλου λάδι στη σαλάτα και απλώς να βάλεις ξίδι ή λεμόνι. Μην το κάνεις, γιατί χρειάζεσαι μία μικρή ποσότητα λίπους, για να απορροφήσεις κάποιες ουσίες (όπως το β-καροτένιο) από τα λαχανικά που τρως.

Κόψε το τυρί
Είναι ένα από τα βασικά στοιχεία της διατροφής σου, αλλά είναι επίσης και πολύ πλούσιο σε θερμίδες και λιπαρά. Μην το βάζεις σε σάντουιτς, μην το έχεις στο τραπέζι και μην το χρησιμοποιείς για συνοδευτικό με το κυρίως φαγητό σου. Ένα κομματάκι στο μέγεθος ενός σπιρτόκουτου ή όσο μία φέτα του τοστ έχει περίπου 120 θερμίδες.
Κέρδος: Αν περιοριστείς σε δύο κομμάτια τυρί την ημέρα, γλιτώνεις 240 θερμίδες, που ισοδυναμούν με απώλεια σχεδόν ενός κιλού σε ένα μήνα.


Απαχο και όχι πλήρες
Αν καταναλώνεις γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως γιαούρτι ή γάλα, αυτό το χρονικό διάστημα, προτίμησε τις άπαχες εκδοχές τους κι εννοούμε το 0%. Θα λάβεις τις ίδιες ποσότητες ασβεστίου και πρωτεΐνης χωρίς το λίπος. Το ίδιο ισχύει και για το γάλα που προσθέτεις στον καφέ και τα δημητριακά.
Κέρδος: Ανταλλάσσοντας δύο μερίδες πλήρες γαλακτοκομικό με άπαχο γλιτώνεις 140 θερμίδες ημερησίως, περίπου δηλαδή 1/2 κιλό απώλεια σε ένα μήνα.


Ποικίλη ύλη
Δεν μπορείς να φανταστείς πόσες επιπλέον θερμίδες καταναλώνεις χωρίς να το πάρεις είδηση. Ένα κρουασανάκι στη δουλειά, μία χούφτα ξηρούς καρπούς στο σπίτι, μία επιπλέον ζάχαρη στον καφέ, ένα κριτσίνι. Ξαφνικά βρίσκεσαι να έχεις καταναλώσει αρκετές θερμίδες, που θα ταλαιπωρηθείς πολύ να τις χάσεις. Αν όμως είσαι πολύ προσεκτικός, θα έχεις τη δυνατότητα να περιορίσεις αρκετές θερμίδες από το καθημερινό διαιτολόγιό σου.
Κέρδος: Ακόμα και 100 θερμίδες να κόψεις, είναι αρκετό να δεις διαφορά στη ζυγαριά στο τέλος του μήνα. Πόσο; Περίπου 1/2 κιλό.

Διώξε το ψωμί απ' το τραπέζι 
Είναι αυτονόητο κι όμως, πολλές φορές δεν δίνουμε και μεγάλη σημασία, αφού το ψωμί βρίσκεται σχεδόν πάντα σε κάθε τραπέζι. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να τρως καθόλου ψωμί. Απλώς μείωσέ το κατά μία φέτα την ημέρα.
Κέρδος: Μία φέτα ψωμί περιέχει κατά μέσο όρο 80 θερμίδες. Αν λοιπόν επί ένα μήνα τρως μία φέτα ψωμί λιγότερο, μπορείς να έχεις απώλεια 1/3 του κιλού.


Ψήφισε ύδωρ
Γιατί; Καταρχήν, το νερό δεν έχει θερμίδα, ενώ τα διάφορα ροφήματα έχουν αρκετές. Ενα ποτήρι χυμού σου δίνει περίπου 100-120 θερμίδες, ένας μέτριος φρέντο ή καπουτσίνο περίπου 80 θερμίδες, ένα κουτάκι αναψυκτικό περίπου 150. Κόψε ένα από αυτά και γλιτώνεις 100 θερμίδες.
Κέρδος: Σ' ένα μήνα μπορείς να έχεις απώλεια τουλάχιστον 1/2 κιλό. 


Βγες στη γύρα
Εννοείται ότι η άσκηση βοηθά στην απώλεια βάρους. Πρώτον, καις θερμίδες και, δεύτερον, οι ασκήσεις ενδυνάμωσης αυξάνουν τη μυϊκή μάζα, που με τη σειρά της αυξάνει το μεταβολισμό, δηλαδή την ποσότητα των θερμίδων που καις. Οποία κι αν είναι η φυσική κατάστασή σου, αν προσθέσεις επιπλέον 30 λεπτά περπάτημα την ημέρα, θα σε βοηθήσουν να κάψεις 130-150 θερμίδες επιπλέον την ημέρα. Είτε είσαι στο γυμναστήριο κάθε μέρα είτε κάθεσαι σε μία καρέκλα όλη μέρα, βρες άλλα 30 λεπτά για να κάψεις επιπλέον θερμίδες.
Κέρδος: Αν καις 150 θερμίδες κάθε μέρα, δημιουργείς ένα έλλειμμα 4.500 θερμίδων στο τέλος του μήνα, που ισοδυναμεί με απώλεια 1/2 κιλού.


Η σούμα σου   
Με αυτές τις εννιά αλλαγές χρησιμοποιώντας απλά μαθηματικά (1 κιλό + 1 1/2 κιλό + 1/2 κιλό + 1 κιλό + 1/2 κιλό + 1/2 κιλό + 1/3 του κιλού + 1/2 κιλό + 1/2 κιλό = 6-6 1/2 κιλά ) θα δεις ότι μπορείς να χάσεις μέχρι και 6 κιλά. Ακόμα κι αν μερικές από αυτές τις αλλαγές δεν σε αφορούν ή δεν τις ακολουθείς, μπορείς να χάσεις τουλάχιστον 4 κιλά.







Δεν υπάρχουν σχόλια: